پخش عمده کنجد

مصرف کنجد برای کودکان

مصرف کنجد برای کودکان

تغدیه سالم برای کودکان یکی از مهم ترین دغدغه های والدین می باشد. داشتن یک برنامه غذایی منظم و کاربردی می تواند مقدار مفید از ویتامین و پروتیئن را برای کودکان تامین نماید. این روز ها بسیاری از پزشکان توصیه می کنند در تهیه غذای کودک حتما از کنجد و دانه های مغذی دیگر استفاده کنید. کنجد، دانه‌ای کوچک اما پرخاصیتی است.

این دانه مغذی شامل کلسیم، اسید های اشباع نشده، آنتی اکسیدان و انواع ویتامین ها می باشد، که نقش مهمی در سلامتی و شادابی کودکان ایفا کند. کنجد حاوی مقدار زیادی از مواد مغذی برای رشد کودکان می باشد که در ادامه به موارد مهمی از آن ها اشاره خواهیم نمود. پخش عمده کنجد حسنا یکی از بزرگترین پخش عمده های سراسر کشور است که توانایی ارسال به سراسر کشور را دارد. 

فواید شگفت انگیز مصرف کنجد برای رشد و شادابی کودکان

فواید شگفت انگیز مصرف کنجد برای رشد و شادابی کودکان

همانطور که گفته شد یکی از پر خاصیت ترین دانه ها برای رشد شادابی کودکان کنجد می باشد. این دانه مغذی شامل بسیاری از مواد معدنی، آنتی اکسیدان و چربی های مفید هستند که به رشد و شادابی کودکان کمک بسیار زیادی می کنند. کنجد حاوی مقادیر بسیار زیادی کلسیم و فسفر است که برای سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها در کودکان بسیار مهم می باشد. مصرف منظم کنجد می ‌تواند به افزایش تراکم استخوانی، پیشگیری از پوکی استخوان و تقویت مینای دندان در کودکان کمک کند.

همچنین کنجد سرشار از آهن می باشد که برای خونسازی، انتقال اکسیژن در بدن و پیشگیری از کم خونی در کودکان اهمیت بسیار زیادی دارد. بهتر است بدانید کمبود آهن می‌تواند منجر به خستگی، ضعف عضلانی و افت تحصیلی در کودکان شود.

کنجد حاوی طیف وسیعی از ویتامین‌های ضروری مانند ویتامین E، ویتامین B6 و ویتامین‌های گروه B است. این ویتامین‌ها نقش مهمی در عملکرد سیستم ایمنی، سلامت پوست و مو، متابولیسم انرژی و عملکرد مغز در کودکان ایفا می‌کنند. به همین منظور استفاده از آن به صورت روزانه توصیه می شود.

ارزش غذایی کنجد برای کودکان

همانطور که گفته شد کنجد سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین E و سلنیوم است که سبب افزایش سطح ایمنی کودکان می شود. این آنتی‌اکسیدان‌ها با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد، از سلول‌های بدن در برابر آسیب محافظت کرده و به بدن در مقابله با عفونت ‌ها و بیماری ‌ها یاری می‌رسانند. بهتر است بدانید رادیکال‌های آزاد می‌توانند به سلول‌ها آسیب برسانند و سیستم ایمنی را ضعیف کنند.

کنجد حاوی مقدار زیادی فیبر می باشد که برای هضم بهتر غذا، جلوگیری از یبوست و حفظ سلامت دستگاه گوارش در کودکان ضروری است. فیبر همچنین می‌تواند به احساس سیری در کودکان کمک کند و از پرخوری آنها جلوگیری کند. همچنین کنجد حاوی مقادیر زیادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری مانند ویتامین B6، منیزیم، مس و آهن است که هر کدام نقشی کلیدی در عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن ایفا می‌کنند. این ویتامین ها شامل B6، منیزیم، مس و آهن می باشد.

تاثیرات مصرف کنجد بر رشد و تکامل کودکان

تاثیرات مصرف کنجد بر رشد و تکامل کودکان

همانطور که می دانید رشد و تکامل کودکان وابسته به تغذیه سالم آن ها می باشد. کودکان برای رشد بهتر نیازمند پروتیئن بیشتری می باشد. در بدن انسان پروتئین ها نقش ساخت و ترمیم سلول ها و بافت های مختلف بدن را بر عهده دارند.

به همین منظور استفاده از پروتیئن به ویژه در کودکان توصیه می شود. کنجد منبع غنی از پروتیئن می باشد که با بسیاری از دیگر دانه های گیاهی و همچنین شیر برابری می کند.  پزشکان تغذیه بر روی فراهم شدن پروتیئن به مقدار کافی تاکید بسیار زیادی دارند والدین باید نسبت به تامین روزانه پروتئین مورد نیاز فرزندان شان، دقت داشته باشند. استفاده روزانه از این دانه های خوش طعم می تواند به رشد و تکامل کودک شما کمک زیادی کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان با مصرف کنجد

همانطور که گفته شد کنجد، یکی از پرخاصیت ترین دانه های خوراکی برای کودکان و بزرگسالان می باشد. همچنین این محصول به دلیل برخورداری از مواد معدنی فراوان همچون آهن، مس،منیزیم، کلسیم، پروتئین و… نقش مهمی در سلامت ایفا می‌کند. امام توصیه می شود از این دانه های  مغذی طبق رد بندی سن و میزان استاندارد آن استفاده شود به عنوان مثال شما می‌توانید از ۶ ماهگی کنجد را به رژیم غذایی کودک خود اضافه کنید.

با شروع مقدار کم و افزایش تدریجی به غذای کودک خود اضافه کنید. در رژیک غذایی کودک می توانید کنجد را به صورت خام، بو داده یا آسیاب شده به کودک بدهید. همچنین کنجد را در غلات، ماست، میوه و یا اسموتی هم می توانید اضافه کنید. برای کودکان ۱ تا ۳ سال، ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری کنجد در روز کافی است. برای کودکان ۴ تا ۸ سال، ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری کنجد کافی می باشد.

نقش کنجد در سلامت پوست و موی کودکان

بهتر است بدانید کنجد با توجه به خواص بسیار زیادی که دارد می تواند به سلامت و شادابی مو کودکان کمک بسیار زیادی کند. به همین دلیل اگر به دنبال ماده‌ای طبیعی و پرخاصیت برای تقویت و شادابی بیشتر موهای کودکانتان هستید.  از این روغن کنجد غافل نشوید. روغن کنجد غنی از اسیدهای چرب غیر اشباع مانند امگا۳ و امگا۶ می باشد. کمبود این اسیدهای چرب منجر به ریزش مو در کودکان و بزرگسالان می‌شود. ماساژدادن مو باعث افزایش گردش خون می‌شود و در مدت ‌زمان کوتاهی، شاهد رشد بیشتر موهای سر کودک خود خواهید بود.

 اگر کودک شما از شوره و خارش سر رنج می‌برد، سعی کنید کف سر کودکتان را با روغن ماساژ دهید. روغن کنجد دارای خواص ضد باکتریایی ‌ست و با جلوگیری از بروز شوره سر و سایر مشکلات مو می باشد و از عفونت‌های قارچی جلوگیری می‌کند. این روغن می تواند خشکی سر را نیز درمان کند خشکی سر یکی از مهم ترین عوامل برای شوره و خارش سر می باشد. اما روغن کنجد می تواند به صورت کامل خشکی سر را برطرف کرده. همچنین روغن کنجد به فولیکول مو نفوذ می‌کند و آسیب ناشی از گرمای شدید را التیام می‌بخشد. در نتیجه، از شکنندگی موهای کودک شما جلوگیری خواهد نمود. چنانچه قصد تهیه انواع  کنجد و همچنین روغن کنجد را دارید با مجموعه حسنا که پخش عمده کنجد را دارند از طریق شماره تلفن های مندرج در سایت ارتباط برقرار نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *